Strategia SEO dopasowana do pory roku

Posiadasz własny sklep internetowy? Sprzedajesz online? Czy realizujesz już strategię pozycjonowania lub inny plan działania, który pozwala zmaksymalizować przychody niezależnie od sezonu? Wiele sklepów e-commerce zdecydowanie gorzej radzi sobie zimą. Z czego to wynika? Jak przerwać ten rytm zakupowy i sprzedawać cały rok? Jak zwiększyć sprzedaż w martwym sezonie?

Zadbaj o swoją widoczność w sieci – działaj z wyprzedzeniem

Możesz być zaskoczony, ale właściwe planowanie działań SEO powinno zadziać się kilka dobrych miesięcy przed wyścigiem (sezonem / konkretnym wydarzeniem / akcją promocyjną itd.). Sama zmiana treści na stronie – teksty nasączone trafnymi słowami kluczowymi wraz z nadejściem sezonu nie wystarczą. SEO copywriting potrzebuje czasu, aby można było go uznać za skuteczny. Wiąże się to z faktem, iż roboty wyszukiwarek internetowych muszą zaindeksować nowe treści, jakie dodałeś na stronę oraz swój potencjał musi ukazać link building czyli pozyskane odnośniki do podstrony docelowej.

Im wcześniej rozpoczniesz działania, tym więcej swobody i przestrzeni masz na eksperymentowanie oraz bieżącą analizę. Wtedy też widzisz, co działa, a nad czym warto jeszcze popracować. Jeśli okaże się, że należy położyć większy nacisk na teksty SEO i pozycjonowanie, to spokojnie możesz wpleść ten krok w harmonogram prac. Jak wiadomo, im lepsze treści na stronie www, tym większe szanse na wygenerowanie ruchu i sprzedaż. W tym aspekcie trzeba być skrupulatnym i konsekwentnym.

 

pozycjonowanie stron www

Zwiększ sprzedaż dzięki long tail – pozycjonowanie na długi ogon

Kto powiedział, że sezon jesienno-zimowy nie może być lukratywnym okresem dla Twojego biznesu online? Spoglądając w kalendarz, w listopadzie pojawiają się dwie mega okazje: Black Friday, zaraz po nim Cyber Monday. W grudniu zaś mamy kolejne dwie okazje do obdarowywania się prezentami. To 6 grudnia – mikołajki i 24 grudnia – gwiazdka. W tym czasie walka o klienta jest bardzo duża. Fantastycznie byłoby znaleźć się w TOP10! Jednak, aby tak się stało potrzebny jest duży nakład pracy i budżet marketingowy. Co zatem robić? Odpuszczać SEO i uruchomić kampanię Google Ads? Otóż niekoniecznie…

Skup się na słowach kluczowych z długim ogonem (tzw. long tail SEO). Pozycjonowanie long tail zwane także jako pozycjonowanie szerokie, to bardzo przydatna technika do generowania organicznych wyników wyszukiwania dla Twojego sklepu internetowego. Słowa kluczowe typu long tail przyciągają ruch wyższej jakości, tzn. bardziej zdecydowanych – potencjalnych klientów. W tym momencie masz szansę, aby zaproponować klientowi dokładnie to, czego szuka. A to oznacza tylko lepsze wyniki konwersji!

 

piszemy skuteczne teksty seo

 

Dedykowane podstrony – sposób na ruch na stronie przez cały rok

Budując teksty SEO (opisy produktów, kategorii), pojawia się pytanie, czy powiązanie ich wyłącznie z idealnymi prezentami pod choinkę, na Dzień Matki, Ojca itp. będzie słuszne? Istnieje bowiem ryzyko, że Twój SEO copywriting przesadnie skupi się na sezonowej sprzedaży, a w efekcie pominiesz istotne kwestie dotyczące samego produktu lub usługi. Aby uniknąć jednoznacznego skojarzenia produktu z danym świętem, uroczystością, a jednocześnie wydobyć cały jego potencjał, wielu sprzedawców decyduje się na stworzenie dedykowanych podstron, w których to starannie grupują asortyment na rozmaite okoliczności.

Więcej postów

Strategia SEO dopasowana do pory roku

Posiadasz własny sklep internetowy? Sprzedajesz online? Czy realizujesz już strategię pozycjonowania lub inny plan działania, który pozwala zmaksymalizować przychody niezależnie od sezonu? Wiele sklepów e-commerce

Strategia SEO dopasowana do pory roku

Posiadasz własny sklep internetowy? Sprzedajesz online? Czy realizujesz już strategię pozycjonowania lub inny plan działania, który pozwala zmaksymalizować przychody niezależnie od sezonu? Wiele sklepów e-commerce

Wyślij nam wiadomość